Asentaminen
Office Connectorin käyttöönotto Microsoft 365, Windows- ja macOS-työasema.
Microsoft 365 admin center
Microsoft 365 -hallintakeskuksen keskitetty käyttöönotto:
Manage deployment of Office 365 add-ins in the Microsoft 365 admin center
Apuohjelman lisääminen Word 2016 ja PowerPoint 2016:
Valitse Lisää/Insert-välilehdellä Omat apuohjelmat/My Add-ins
Office apuohjelmat -valintaikkunassa valitse Järjestelmänvalvojalta/Admin managed.
Valitse MediaBank Selain ja klikkaa OK (kuvassa Citations).
Windows-työasema
Asentaminen Windows-työasemalle:
Luo uusi kansio C-asemalle, esim: C:\manifest ja siirrä toimitetut Manifest-tiedostot tähän kansioon.
Jaa luotu kansio itsellesi seuraavasti:
Klikkaa kansiota hiiren kakkospainikkeella ja valitse valikosta Asetukset/Properties
Avaa Jakaminen-välilehti ja klikkaa Jaa…
Lisää Verkon käyttö -valintaikkunassa käyttäjätunnuksesi lisäksi kaikki henkilöt, joille lisäosa halutaan antaa käyttöön
Kopio verkkopolku talteen, sitä tarvitaan myöhemmin Officen puolella
Klikkaa
Jaa →
Valmis →
Sulje
Lisää jaettu kansio luotettujen apuohjelmien luetteloon Wordissa ja PowerPointissa
Avaa (uusi) dokumentti joko Wordissa tai PowerPointissa
Valitse Tiedosto-välilehti ja sitten Asetukset
Valitse Luottamuskeskus ja klikkaa Luottamuskeskuksen asetukset
Valitse Luotettujen apuohjelmien luettelot (Office 2013: Luotettujen apusovellusten luettelot)
Kirjoita
Luettelon URL-osoite -ruutuun jaetun kansion polku
(esim. \\COMPUTER NAME\manifest) ja klikkaa
Lisää luettelo
Aktivoi Näytä valikossa
Poistu klikkaamalla OK
Sulje Office-sovellus ja käynnistä se uudelleen aktivoidaksesi muutokset
Muista aktivoida Näytä valikossa
MediaBank Office Connector -liitäntä on nyt asennettu ja voit lisätä sen Word- ja PowerPoint-ohjelmien Aloitus-välilehdelle seuraavasti:
Valitse
Lisää -välilehdellä
Omat apuohjelmat
Office apuohjelmat -valintaikkunassa valitse Jaettu kansio
(Office 2013: Officen apusovellus -valintaikkuna)
Valitse
MediaBank Selain ja klikkaa
OK
MediaBank Office Connector -liitäntä on nyt käytettävissä
Aloitus-välihdeltä
(Office 2013: Omat apuohjelmat -valikko) MS Word- tai PowerPoint-ohjelmassa.
macOS-työasema
Asentaminen macOS-työasemalle:
Siirrä toimitetut Manifest-tiedostot seuraaviin sovelluskohtaisiin kansioihin:
MS Word: siirrä cpro-MediaBank.manifest.word.xml kansioon
~/Library/Containers/com.microsoft.Word/Data/Documents/wef/
(Luo kansio sen puuttuessa)
MS PowerPoint: siirrä cpro-MediaBank.manifest.powerpoint.xml kansioon
~Library/Containers/com.microsoft.Powerpoint/Data/Documents/wef/
(Luo kansio sen puuttuessa)
Käynnistä Word/PowerPoint ja avaa (uusi) dokumentti
MediaBank Office Connector -liitäntä on nyt asennettu ja voit lisätä sen Word- ja PowerPoint-ohjelmien Aloitus-välilehdelle seuraavasti:
Klikkaa
Lisää -välilehdellä pientä nuolta Omat lisäosat oikealla puolella
Valitse MediaBank Selain kehittäjien lisäosissa